NGO's & Non-profit

Fondswerving steeds meer datagedreven en evidence based

De websites van een aantal NGO’s en goede doelen hebben miljoenen unieke bezoeken, maar een klein percentage wordt donateur of betrokken bij het realiseren van de doelen van de organisaties.

De websites van een aantal NGO’s en Non-profit organisaties hebben miljoenen unieke bezoekers. Slechts een klein percentage wordt donateur of raakt betrokken bij het realiseren van de doelen van de organisatie. Met inzet van Data Science heeft een aantal NGO’s en Non-profit organisaties hun conversie aanzienlijk vergroot. De uitdaging is dat dergelijke organisaties veelal niet een product verkopen, maar een gevoel. Hoe zorg je ervoor dat de juiste bronnen, meetgegevens, tools en inzichten meer participanten of donateurs opleveren?

Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat ouderen meer doneren aan NGO’s en Non-profit organisaties. Toch blijkt de leeftijdscategorie 18-35 jaar in potentie de meest interessante groep om groei te realiseren. Data geeft inzicht in hoe deze doelgroep zich maatschappelijk beweegt en wat beweegredenen zijn om actief deel te nemen aan een NGO of om donateur te worden.

Organisaties met een hoge datavolwassenheid kunnen:     

  • sneller vragen van donateurs en partners beantwoorden
  • sneller beslissingen nemen
  • sneller innoveren en groeien
  • de klantervaring verbeteren
  • denken vanuit de oplossing
  • groei realiseren in omzet en marktaandeel
  • kortere time-to-market voor nieuwe producten en diensten realiseren
  • business processen optimaliseren
  • betere strategische plannen en rapportages maken